想像してごらん。"Imagine there' no weekend"

研修での余興に、チームで替え歌なぞつくったので貼っておきま。
我ながらよくできてると思うし、みなさまにも割と好評でしたよ^^^^^^

想像してごらん


Imagine there's no weekend
 想像してごらん 週末はないと
It's easy if you try
 想像してみるのはたやすい
No sleeping for us
 僕らに睡眠時間はなく
Above us only charts
 僕らの上にはチャートがあるだけ
Imagine all the spreadsheets
 想像してごらん
Waiting to be filled
 空白のExcelシートが山積みだって


Imagine there's no teammates
 想像してごらん チームはないと
And no values too
 バリューがどうとも言われないと
It would be like banking
 まるで投資銀行みたいじゃないか
Just greed and lonely booze
 酒池肉林の虚しい世界さ
Thank god we're Xxxxxxx
 X社にいられてほんとによかった
Living life in peace
 平和に暮らすことができるんだ


You may say I'm a Xxxxy
 君は僕をXxxxy*1と呼ぶかもしれない
But I'm not the only one
 でも僕一人だけじゃないんだ
I hope someday we'll be partners
 いつかパートナーになれたらなと思う
And the firm will be all ours
 そしたらファームは僕らのものさ


Imagine no frameworks
 想像してごらん フレームワークなんてないと
I wonder if you can
 君にもできるかな
No recession to solve
 不況なんて解決しようもない
A terrible world without
 どうしようもない世界だっただろうに
Imagine us consultants
 想像してごらん
Helping all the world
 僕らが世界を救ってるんだって


You may say I'm a dreamer
 君は僕を夢想家と言うかもしれない
But I'm not the only one
 でも僕一人だけじゃないんだ
I hope someday you'll join us
 いつか仲間に加わってほしいなと思う
And the world will live as one
 そしたら世界はひとつとなって生きる

*1:弊社コンサルタントの蔑称